رييس دادگستري استان يزد: رفع معضل زمين خواري، دغدغه همه مسوولان است


رييس كل دادگستري استان يزدگفت: رفع معضل زمين خواري ازدغدغه‌هاي مسوولان است و اين مشكل با تعامل، همكاري و هماهنگي همه سازمان‌ها و نهادهاي مرتبط به طور كامل ريشه‌كن خواهد شد.

به گزارش روز شنبه دادگستري استان يزد، غلامحسين حيدري در چهارمين جلسه شوراي حفاظت از اراضي ملي و منابع طبيعي استان يزد با اشاره به ديدار وي با رييس قوه قضاييه افزود:آيت‌الله شاهرودي نيز بر لزوم برخورد قاطع با زمين خواران تاكيد داشتند.

وي گفت:برخوردمستمر با زمين‌خواري ضروري است و درصورتي كه ادارات متولي، فعاليت‌هاي خود را در رابطه با زمين‌خواري كاهش دهند، متخلفان دوباره فعال خواهند شد.

حيدري افزود: نامشخص بودن متولي برخي از اراضي دولتي ازمشكلات برخورد با زمين خواران است و در بعضي از مناطق زمين‌خواران به زمين‌هاي دولتي‌كه‌متولي مشخصي‌ندارند تجاوز مي‌كنند كه سازمان مسكن و شهرسازي و اداره منابع طبيعي بايد هر چه سريعتر نسبت به رفع مشكل اينگونه زمين‌ها اقدام كنند.

به گفته وي، زمين‌خواري در سال جاري در استان يزد حدود ‪ ۹۵‬درصد كاهش يافته است.

معاون سياسي، امنيتي استانداري يزد نيز در اين جلسه گفت: جلسات شوراي حفاظت از اراضي ملي و منابع طبيعي نقش اساسي در پيشگيري از زمين‌خواري و رفع مشكلات مردم در اين بخش داشته است.

عبدالرسول دوران تعامل و همكاري دستگاههاي متولي‌را موجب كاهش زمين‌خواري در استان يزد دانست و گفت: عده‌اي به بهانه تهيه مسكن براي جوانان، اقدام به زمين‌خواري مي‌كنند كه سازمان مسكن و شهرسازي و اداره ثبت و اسنادبايد براي رفع اين مشكل نيز چاره‌انديشي كنند.

براساس اين گزارش،درپايان اين جلسه مقرر شد كميته‌اي متشكل از نمايندگان سازمان مسكن و شهرسازي، اداره منابع طبيعي،اموراراضي و اداره ثبت و اسناد مشكلات مربوط به ثبت اراضي دولتي و سنددار شدن اين زمين‌ها را طي دو ماه حل و فصل كنند.

براساس‌اعلام سازمان مسكن و شهرسازي استان يزد، از ابتداي سال تاكنون بيش از ‪ ۲۵۵‬هكتار از اراضي دولتي از زمين‌خواران در اين استان بازپس گرفته شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا